Renungan Mingguan Bapa GKPS

Minggu           : 28 April 2024 (Kantate)

Nas                  : Matius 6:5-8

Usul Doding    : Hal.No. 307:1-3

Tema               : Doa yang Dikehendaki Allah

Tujuan             : Agar Kaum Bapak Berdoa Menurut Kehendak Allah

 

GOLUH SIPARTONGGO

Penulis

Kuria hinaholonganni Tuhan

Ungkapan “Tonggo aima hosah ni halak na porsaya”, merupahon sada pesan na bagas sekaligus laho menekanhon bahasa eksistensini halak na porsaya taridah marhitei goluh na totap ibagas tonggo. Secara sederhana sihol sobuton anggo lang manggoluh ibagas tonggo sada halak Kristen mararti lang be manggoluh ia. Manggoluh lang mararti secara fisik, tapi manggoluh ibagas haporsayaon, halani eksistensi ampa identitasni halak na porsaya aima sanggah ia manggoluh ibagas tonggo, janah anggo lang memiliki goluh sipartonggo mararti matei ma haporsayaonni halak Kristen in. Santa Teresa na hun huta Kalkuta menyimpulhon bahasa doa adalah waktu ketika kita dapat berbicara dengan Tuhan dan mendengarkan suara-Nya dalam hati kita, karena dengan berdoa secara rutin, kita akan menemukan hubungan yang lebih dalam dengan Tuhan. Tontu hita pe mempunyai pemahaman tersendiri pasal tonggo, janah masing-masing hita tontu setuju bahasa marhitei tonggo terjalin ma hubungan na erat pakon Tuhan Naibata. Bani Jakobus 5:16 isobut do Ai pe, marsisopotkon dousani bei ma nasiam anjaha marsitonggoan, ase malum nasiam. Na margogoh tumang do pangkorhon ni tonggo ni halak parpintor, anggo ihabujurhon. Poin ni aima bahasa margogoh tumang do tonggo ni halak parpintor, anggo ihabujurhon. Lalu sukkun-sukkun na mangihut aima, sonaha do halak parpintor? Menjadi benar secara harafiah berarti menjadi benar, terutama dalam hal moral. Orang beragama sering berbicara tentang menjadi orang benar. Dalam pandangan mereka, orang yang bertakwa tidak hanya berbuat baik terhadap orang lain, tetapi juga menaati hukum agamanya. Pahlawan seperti Martin Luther King sering disebut orang benar. Hita gabe halak na pintor halani hita domma ipintori Tuhan Jesus, janah halak na ibagas hapintoron margogoh do kuasani tonggoni.

Hita haganupan na hinaholonganni Tuhan

Bani teks ta minggu on iperhadapkon do hita bani sada mangajaran na iondoskon Tuhan Jesus hubani halak na ma buei na mangirikkon-Si. Tontu adong latar belakangni mase penekananni Tuhan Jesus pasal na martonggo on na maningon ipadas hubani halak na mabuei, pakon hubani halak Jahudi bani panorang ai. Anggo mangidah pasal tradisini halak Jahudi bani na martonggo, tradisini halak Jahudi aima martonggo 3 hali ibagas sadari, sogod ni ari (Shacharit) bod ni ari (Mincha), pakon bodari (Ma’ariv) itambah martonggo paima mangan, janah on aima sada kewajiban na maningon idalankon halak Jahudi, sarupa songon hal bersunat, sebuah kewajiban na maningon idalankon halak Jahudi bani panorang ai. Humbani segi ianan, somal do sidea martonggo itopi dalan, bani sirpang-sirpang dalan, i sinagoge, arah kiblat sanggah martonggo aima hu Jerusalem, janah tonggoni aima merupahon kalimat-kalimat na gati isobut shema na ihapal (shemoneh’esreh). Sistem na sonin ma na ikritis Tuhan Jesus pasal sikap na patut ipataridahkon halak Kristen bani na martonggo. Bahkan bani bahasa na legan isobut do halak na munafik na martonggo i sirpang dalan, na motivasi bani na martonggo ai, aima laho manjalo pujian humbani halak na legan, janah adong ma brand na isematkon hubani na martonggo ai sebagai halak na rohaniawan, na manghaholongi Tuhan Jesus, halak na saleh. On ma motivasi ampa tujuanni sidea bani na martonggo. Janah marhitei kritikanni Tuhan Jesus na dengan tegas justru mengkritik tradisi halak Jahudi, ipatorang Tuhan Jesus, sonaha do sikap yang patut bani na martonggo. Sonaha do sikap na patut laho martonggo?

Hita haganup

Hal na parlobei na gabe penekananni Tuhan Jesus aima anggo martonggo hu kamar ma laho, tutup ma labah, martonggo bani Bapa, na adong bani ianan na ponop ai, jadi Bapamu, sididah na ponop ai ma mambalas ai (ay.6). Ternyata Tuhan Jesus beranjak humbani motivasini halak na martonggo. Bahwa tujuanni tonggota aima hubani Bapa, na mambotoh, na manangar, janah na mambere haganup. Lang maningon martonggo bani ianan na boi ididah halak, halani boi do idadap janah ibotoh Bapanta ai uhur ampa tonggonta. Borsih janah bulus ni uhur bani na martonggo taridah janah terbukti marhitei na lang martujuan ase iidah halak bani na martonggo, halani anggo sonai do motivasinta bani tonggonya, mararti haus bani pujian ampa apresiasini halak na legan do ai, sehingga bergeser ma tujuanni tonggo ai. Tapi secara jelas Tuhan Jesus mangidah, kekhusukan, keseriusan, janah ketulusanta laho martonggo hubani Bapa in, lang mambere ruang janah lang mangarapkon pujian hubani halak na legan, ai do ase masuk hu kamar, bani ianan na ponop, itutut ma labah, halani boi do na ponop ai ibotoh Bapa in. Na mangihut, na porlu sidalankonon ni halak na porsaya in aima “martonggo ulang ma marganjang-ganjang songon sipajuh begu-begu, na mangagan tangihonon ni Naibata sidea, halani buei ni sahap ni sidea. Ai pe, ulang ma songon sidea hanima! (ay.7-8). Berlatar belakang bani kebiasaan ampa tradisini halak Jahudi bani panorang ai anggo martonggo sidea. Bahasa tonggo ai aima ipahami sebagai shema, pengakuan iman, na maningon ikuasai, janah boi isobut marulak-ulak, janah gati ipahami lambin gati janah marulak-ulak ihatahon tonggo ai, makin besar kemungkinan ibere Naibata pangindoan ai, janah tonggo/shema ai ipakei laho memanipulasi dewa-dewa bani panorang ai untuk mandapotkon aha na ipangindo. Tuhan Jesus mangajarhon bahasa Bapa lang porlu imanipulasi, halani karya haluahon ai humbani Tuhan Naibata marhitei Tuhan Jesus.  Tonggo ni halak Kristen lang pitah pataridahkon komunikasi na intim pakon Naibata, tapi marhitei tonggo ni halak Kristen pataridahkon ketergantunganni halak na porsaya hubani Naibata na mambotoh janah mambere na pinindoni halak na porsaya.

Kuria na hinaholongan

Marhitei renungan mingguan on, manaili ma hita bani dirinta, pasal sonaha do motivasinta bani na martonggo. Apakah motivasinta ase ididah halak hita na rohaniawan, apakah ase porlu ipuji halak na legan hita ase martonggo hita? Tontu lang ijai be levelta. Levelni halak na porsaya bani panorang on, aima na memahami bahasa tonggo ai ma pasal sonaha hita mambotoh janah manghaporsayaoi paboa na ibotoh Tuhan Naibata do na sihol bereon-Ni hubanta, janah marhitei tonggo aima salah sada hataridahanni ketergantunganta hubani Tuhan Naibata. Motivasi bani na martonggo sekaligus homa laho pasirsirhon hita ase berpusat hubani Tuhan Naibata, lang pasal hita tumang, tapi pasal ungkapan haporsayaonta hubani Tuhan Naibata na manramotkon goluhta, bahkan na mambere haluahon hubanta. Minggu on masuk ma hita bani Minggu Kantate (mandoding). Goluh sipartonggo aima goluh na pataridahkon janah manghagoluhkon tonggo ibagas haporsayonni bani haganup lini goluhta on. Bani na mandoding pe, boi do gabe hiteita laho pataridahkon ketergantunganta hubani Tuhan Naibata, janah boi do homa ai sebagai ungkapan tonggonta. Jadi bani na mandoding hita, sekaligus do homa menjalin hubungan na dohor janah intim pakon Tuhan Naibata. Ase goluhni halak na porsaya aima goluh na secara menyeluruh pataridahkon goluh na martonggo, na berpusat bani Kristus, na tertuju hubani Bapa, janah na pataridahkon ketergantunganni hubani Bapa in. Gabe goluh sipartonggo ma haganup bapa, halani ai do homa na gabe usihan itongah-tongah keluarga, ase haganup keluarga manghagoluhkon goluh sipartonggo in, ase tongon ma hataridahanni tonggo aima hosah ni halak na porsaya. amen.