Thema 2016 – 2020 :
“Ibohali mangkorjahon Horja namadear” (2 Timoteus 3:17)
“Diperlengkapi untuk Melakukan Perbuatan Baik” (2 Timotius 3:17)
Sub Thema Tahun 2020 :
“Pasirsir ma kuria in gabe sipambobai na toruh maruhur, sihabiari Naibata, Sibalosi ajar, ibagas biak namadear, ase lambin tarbarita goranni Kristus”
(Mateus 5 : 18-19, Markus 9 : 35)
Persiapkanlah jemaat menjadi pemimpin yang rendah hati, takut akan Tuhan, taat pada ajaran, berperilaku baik, agar nama Tuhan semakin dimasyurkan”
(Matius 5:18-19, Markus 9 : 35)
KEPEMIMPINAN YANG BERKARAKTER
Parlobeini
Sadalan hubani strategi utama GKPS menuju visi “gabe Gereja siboan pasu-pasu anjaha na sari” tahun 2030, sonari domma das hita hubani ujungni tahapan Rencana Strategis (Renstra) lima tahun (2016–2020). Arah pakon konsentrasini GKPS bani tahapan on aima laho mangayaki tujuan ‘Memperkokoh Kualitas Sumberdaya Manusia dan Kepemimpinan’ marhitei tema “Ibohali mangkorjahon horja na madear” (2 Timoteus 3:17). Secara khusus bani tahun 2020 on, idilo haganupan kuria ase riap ambil bagian bani Tahun Kepemimpinan Yang Berkarakter, aima na laho pasirsirhon kuria in gabe sipambobai na toruh maruhur, sihabiari Naibata, sibalosi ajar, ampa ibagas biak namadear ase lambin tarbarita goranni Kristus.
Porini ibagas tahun on ipamasa hita do periodeisasi kepengurusan bani ganup tingkatan, sedo mararti sungkup ma tahun on atap iulaki use bani lima tahun na roh pakon satorusni, panorang banta laho mansahapkon pasal kepemimpinan. Iporluhon do torus evaluasi, golpa-golpa, atap kritik ase boi lambin jumpah hita model kepemimpinan na hinarosuhkonni Naibata i tongah-tongahni gereja, aima kepemimpinan na berkarakter Kristus.
Pemimpin pakon Kepemimpinan
Pemimpin (sipambobai) aima ganup halak na boi mampengaruhi halak na legan riap mangkorjahon sada horja bani sada tujuan marhitei hapandeian atap halobihanni. Dalahi, naboru, orangtua, niombah, namatua atap dakdanak boi do gabe pemimpin sesuai hubani ianan ampa situasini bei i keluarga, parhorjaan, parhasomanon, masyarakat atap organisasi tertentu. Ibagas arti na sonon ma iarusi hita sub thema tahun 2020 on, paboa haganup do hita idilo ase gabe pemimpin.
Secara sederhana defenisi kepemimpinan (leadership) aima “proses sada halak individu mempengaruhi tumpuanni individu-individu ase das bani sura-surani tumpuan ai” (Peter G. Northouse). Na legan mangkatahon “sada proses mampengaruhi halak na legan ase mangarusi ampa satuju pasal aha na maningon ihorjahon pakon sonaha mangkorjahon ai, ampa proses sonaha mambohali langkah-langkahni sada halak atap humpulan ase boi das hubani tujuan riap” (Gary Yukl). Adong na porlu ipardiatei laho pabagashon pangarusionta pasal kepemimpinan, baik kepemimpinan umum sonai age kepemimpinan gereja. Naparlobei, adong proses mempengaruhi. Artini adong upaya-upaya laho meyakinhon na ipimpin ase sirsir mangkorjahon parentahni pemimpin atap haputusan na isepakati bersama. Bagei do cara na boi ibahen pemimpin laho mampengaruhi halak na legan, boi do marhitei parentah, boi do marhitei na manotapkon aturan-aturan, boi do marhitei na pataridahkon teladan (usihan). Secara organisasi, proses mempengaruhi ai iterjemahkon marhitei upaya sonaha ase ganup anggota mandalankon administrasi (sistem pakon aturan) sesuai hubani manajemen (struktur dan tata kerja) na marlaku bani organisasi ai. Napaduahon, maningon idingat paboa tanggungjawabni pemimpin aima mambobai hubani tujuan bersama (ganup jolma). Ijon ma kuasani pemimpin ibatasi ase hajongjonganni ai torus ipakei laho manggoki siholni uhur ampa haporluanni ganup jolma na ipimpin. Kepemimpinan aima sada sarana hubanta laho mangkorjahon ampa menerapkon prinsip, visi ampa siholni uhur na sihol icapai. Domu hujai boi do iartihon bahwa kepemimpinan aima cara proses laho mamboan halak na legan masuk hubani sada sura-sura na dob irencanahon, terstruktur, memiliki jangkauan berpikir untuk masa depan anjaha mamproduksi kerja sama pakon kerja keras laho mangayaki sura-sura ni perorangan pakon organisasi.
Masalah pakon Tantangan Kepemimpinan Gereja
Secara organisasi, kepemimpinan gereja termasuk do hubani bagian administrasi dalam arti luas. Setiap rganisasi pasti do igerakkon administrasi na dong ibagas (sistem pakon aturan). Administrasi boi dear mardalan anggo ihorjahon marhitei manajemen na dear (sesuai hubani struktur ampa tata kerjani perangkat kepemimpinan). Manajemen boi mardalan dear anggo dong kepemimpinan na dear. Kepemimpinan boi mamboan hubani tujuan organisasi anggo dong haputusan-haputusan na topat. Anjaha pardongni haputusan na topat ai itontuhon karakter, moral ampa haporsayaon (iman) ni na mambahen haputusan (pemimpin). Jadi persoalan utama sasintongni sedo bani sistem atap aturan na dear atap lang, tapi karakterni na memimpin do. Nini pepatah “who man behind the gun” (ise do jolma na manjolom bodil). Tongon, porlu tumang do sistem aturan na dear, tapi boi do lang marguna in i tanganni pemimpin na jahat.
Tantangan kepemimpinan gereja gati do roh humbagas dirini pemimpin ai sandiri. Masalah na serius terkait hubani kepemimpinan aima kemunduran (degradasi) sikap ampa motivasi. Isadari atap lang, sikap “iidangi” atap “tuan” cenderung lambin menguat homa age bani kepemimpinan gereja. Gaya “mangidangi” domma mulai igeser gaya “nge-bos”, hape hakekat kepemimpinan gereja aima mangidangi. Pemimpin gereja aima sipangidangi, sedo tuan atap bos na maningon iidangi anjaha ipasangap.
Tantangan na mangihut aima sonaha gereja mempersiapkon pemimpin masa depan. Domma dong bakal pemimpin laho manggantih pemimpin si sonari? Mungkin mahol do hita marbalos pasal on, halani lang ihorjahaon hita pasirsirhon gantihta. Gati do ianggap na legan ai gabe “saingan”. Aima ase gati do mahol hita mangindahi pemimpin bani panorang periodeisasi. Na ideal aima anggo sada organisasi pasirsirhon pemimpin masa depan, songon si Musa na mambohali Josua. Ijon ma buei organisasi atap gereja mengalami kegagalan, halani hurang serius laho pasirsirhon estafet kepemimpinan.
Gereja marianan anjaha marbanggal ibagas dunia na terus menerus mengalami perubahan. Perkembangan tekhnologi komunikasi pakon informasi na torus lambin mutakhir, dihut do berkontribusi mambahen perubahan-perubahan na terjadi bani jolma na na i dunia on. Perubahan in mamorluhon ‘kepekaan’ gereja ase lambin serius menyikapi dampak-dampak negatif na roh halani perkembangan in. Pengaruh sekularisasi (budaya sekuler) lambin pataridahkon diri, sehingga nilai-nilai agama lang be gabe pilihan sidearan laho mandompakkon tantangan bani masyarakat. Dorasni arus modernisasi ampa rasionalisasi bani ganup aspek pargoluhan mambahen pengaruhni agama (gereja lambin galek. Perkembangan informasi na tanpa batas bani jaman sonari on mambahen goluhni jolma lambin sibuk, lambin kritis, lambin bebas anjaha lambin individualis (mamorluhon diri sandiri anjaha lang parduli).
Perkembangan jaman na isobut in marpangkorhon do homa hubani semakin tinggini persaingan i tongah-tongahni bani masyarakat dunia. On mambahen ketimpangan sosial pe lambin marbanggal ma. Na bayak lambin bayakni anjaha na miskin lambin terpuruk. Halak na bayak boi ‘berkuasa’ halani buei modal anjaha halak na miskin ‘terjerat’ bani sidingni kapitalis na seolah mambere “kemudahan” tapi manrahut halak na miskin bani budaya ketergantungan. Bani sisi na legan lambin buei do homa akibat keadaan in hubani kemerosotan moral ampa hajahaton na mambahen lambin buei korban kekerasan ampa ketidakadilan. Sonaha ma kepemimpinan gereja boi “menyentuh” keadaan on? On ma salah sada gabe perhatian ni gereja ase boi misi hubani sidea na gabe korban na galek, na marsitaronon, ampa na musil.
Kepemimpinan (Gereja) na berkarakter
Ibagas na mandompakkon tantangan ampa perubahan in, idilo do gereja laho pasirsirhon diri ase lambin boi mambalosi persoalan na masa ibagas dirini sonai homa pengaruhni na masa i darat. Hata ni Naibata do na gabe dasar bani gereja laho mandalankon kepemimpinanni. Pengalaman iman (haporsayaon) ni buei halak na ipabangkit Naibata das hubani Jesus Kristus buei tumang mambere ‘podah’ bani kepemimpinanni gereja. Maningon isadari hita do paboa kepemimpinan gereja lang sekedar teknik operasional na boi ihorjahon marhitei ruhut-ruhut ilmu manajemen, tapi adong do aspek spritualitas ibagas. Aspek spritualitas aima ‘relasi’ (hubungan) pakon Naibata, adong kesadaran paboa harosuh ni Naibata do na ipatalar ibagas kepemimpinan gereja. On ma bonani kepemimpinan na mar-karakter. Adong ciri na mambedahon ia humbani buei model kepemimpinan na adong i dunia on. Hata “karakter” mararti aima biak, sifat, akhlak atap watak na mambedahon sasahalak humbani na legan.
Pemimpin sedo penguasa mutlak na berdiri sendiri atap na lang be mamorluhon pambobaion humbani pihak na legan. Sedo untuk tujuan pribadi, tapi tujuan na roh pihak na legan do, humbani Naibata. Misalni, Naibata do na mandilo Musa ase ia padaratkon bangsaNi humbani tanoh parjabolonan Masir. Dasarni aima halani itangar Naibata doruh-doruhni bangsaNi anjaha sihol Ia patalarhon haluahon. Jadi inisiatif sedo roh humbani Musa, sedo homa halani adong halobihanni Musa ase ipadarat Naibata bangsa ai, tapi halani itangihon Naibata do sitaronon ampa pangodoh-odohon na binahenni bangsa Masir. Misini Naibata do gabe alasan mase ipabangkit juak-juakni gabe pemimpin, aima mamboan luar bangsaNi humbani sitaronon manuju hubani bagah-bagahNi. Mangihutkon hasaksian bani buku 2 Musa, sasintongni lang adong tangkas halobihanni si Musa. Pengakuan lang talup anjaha lang sanggup do isaksihon, nini do “Ise ma ahu, ase ahu laho marayak Parao, anjaha padaratkon halak Israel hun Masir?” (2 Musa 3:11). Ibandingkon do dirini na etek tumang marimbang horja na sonin banggalni, padaratkon halak Israel hun Masir. Itanda do dirini na lang pandei marsahap, anjaha ra do ia mambalosi hata ampa parentahni Naibata. Idalankon Musa do parentah ai dob ipatoguh Naibata ia marhitei padan “Huhasomani pe ho; on ma tandani bam paboa Ahu do na marsuruh ho; ia dob ipadarat ho bangsa ai hun tanoh Masir, pasangaponnima ma Naibata iatas dolog on” 2 Musa 3:12). Tongon ma, ihasomani Naibata do ia marhitei halongangan-halongangan, marhitei na patuduhkon si Aron gabe parsahap bani. Sanggah panorang pardalanan i halimisan, torus do itogu-togu Naibata si Musa gabe pemimpin na hebat sanggah mandompakkon buei ungut-ungut ampa parkaranni bangsa ai. Sada panorang, sanggah buei ungut-ungutni bangsa ai na sihol mulak hu pudi anjaha mansalahkon Musa, ijai hadir do Jetro, sebagai penasehat bani. Nini Jetro do : “tapi pindahi ma humbani ganup bangsa in dalahi na pantas maruhur, sihabiari Naibata, dalahi hatengeran ni uhur, na mangkagigihon sisip; ai ma pabangkit bahen pangintuai, manggomgom sidea marsasaribu, marsasaratus, marlima-lima puluh ampa marsasapuluh” (2 Musa 18 : 21). Sirsir do Musa manjalo pangajarion ampa podah sonaha memimpin bangsa ai. Ijon ma taridah karakter toruh mauhur bani si Musa sanggah ipodahi simatuani, Jetro.
Kepemimpinan na iajarhon Jetro bani Musa aima model pendelegasian (mambagi kuasa ampa horja). Musa mangondoskon parkara na boi iurus pangintuai ni Israel domu hubani tingkatan parkara ampa bueini sidea, humbani pemimpin saribu halak, saratus halak, limapuluh halak ampa sapuluh halak. Pambalosionni ai mambahen Musa boi luar anjaha manadingkon model kepemimpinan single fighter (sahalaksi tumang). Idalankon do podah ai marhitei na mambagi horja, mambagi kuasa (wewenang). Seleksi na ibahen aima marhitei na mamilih pemimpin-pemimpin domu hubani karakter na hinarosuhkonni Naibata. On tanda-tanda undukni uhur ni si Musa i lobei-lobeini Naibata, sirsir do ia mambalosi demi haporluanni pardalananni bangsani Naibata ai. Habanggalon ampa wibawani sada halak sipambobai sedo bani kuasa atap tahta harajaonnini, bani sikap toruh maruhur na sirsir manjalo podah na humbani Naibata do.
Bani hatani Naibata na isobut bani sub thema on aima bagian humbani ambilanni Jesus i atas dolog (Mateus 5). Jesus patugahkon sonaha ruhut-ruhutni goluh na maningon sidalankononni halak na mangirikkonSi. Sedo hubani goluh na “aman” ipasirsir Jesus susian ai, tapi laho mandompkkon situasi na gok resiko do, aima iparburu anjaha marsitaronon. Jadi anggo ihatahon Jesus “ronsi seda langit pakon tanoh on, na so bulih maseda humbani titah in sada titik atap sada garis pe, paima saud haganupan in” (ay.18), maksudni aima laho mempertegas paboa pandalankonon bani titah lang marubah halani na roh Jesus, gariada itantang do ase susian ai boi “lobih” humbani habujuronni halak Parisei ai mandalankon titah. Nini use bani ayat 19 “Ase barang ise na manrumbakkon sada pe humbani titah sietekan in, anjaha ipodahkon sonai bani jolma, ai do goranon sietekan i harajaon nagori atas in; tapi na mandalankon anjaha na mangajarhon in, ai do goranon na banggal i harajaon nagori atas in”. Adong tuntutan etika ase kualitas haporsayaon (iman) ni halak mangirikkonSi ase ulang marbanggal pitah bani suasana tenang, tapi ase totap marbuah bani situasi na gok risiko. Adong hubunganni hubani hajongjonganni susian na isobut bani ayat 13-14 “hanima do garam…, hanima do panondang” hubani susian ai. Lang sekedar peranan, tapi soal identitas (keberadaan) i tongah-tongahni dunia on. Bani hata gorik ‘hymeis este’ mararti “hanima, hanima do…” (adong pengulangan subjek). Makna na sihol ipatugah aima “hanima do, sedo halak na legan”. Sebagai halak siirikkon Kristus, idilo anjaha itogu do hita ase lang sarupa (berbeda) pakon dunia on. Adong identitas khusus. Persoalan i dunia on sedo halani lang adong garam pakon panondang, tapi halani garam ai domma mambar anjaha panondang ai irungkubhon bani tumba.
Sanggah isahapkon Jesus pasal sitaronon ampa hamateian na sihol dageionNi, susian ai justru “sibuk” mansahapkon ise sibanggalan humbani sidea. (Mrk 9:34). Lang iarusi sidea ope pasal hamesiasonni Jesus. Ai do mambahen sidea fokus hubani ise do sidea na patut gabe sibanggalan, gabe pemimpin laho manggantihkon Jesus. Adong na kontras, Jesus mardalan manuju silang hape susian ai mangindahi hasangapon. Mangirikkon Jesus sasintongni aima dilo-dilo masuk hubagas goluh na rup marsitaronon pakon Kristus. Jesus pasintongkon pikiranni susian marhitei na mangkatahon “Barang ise na sihol parlobei, parpudi ma ia bani haganup anjaha, juak-juak bani haganup halak”. (Mrk 9:35). Tuhan Jesus mamboan pandangan na berbeda humbani pandangan dunia na manganggap hasangapon anggo domma buei halak na mangidangi dirini. Na ipindahi aima hasangapon ibagas bentuk kuasa, popularitas ampa habayakon, cenderung manjalo perhatian ampa penghargaan. Jesus mangajarhon pasal kepemimpinan sejati. Bani na sihol i lobei maningon sirsir do ipudi. Na sihol gabe sipambobai, maningon sirsir gabe juak-juak. Bani hata gorik ‘juak-juak’ aima doulos, na mararti ‘hamba’ na lang dong hak tapi buei tanggungjawab, na maningon mambalosi aha pe na hinatahonni tuanni. Juak-juak mararti maningon si ‘pambalosi’. Ipatangkas Jesus do ide ai marhitei na mangabing sada halak dakdanak sebagai model (Mrk 9:36). Lang adong bani dakdanak kuasa atap pengaruh, bahkan panorang ai ianggap do sebagai pribadi na galek ope. Jesus mangkatahon “Barang ise na manjalo sada dakdanak na sonon halani Goranku, Ahu do na jinaloni ijai, anjaha barang ise na manjalo Ahu, sedo Ahu jinaloni ijai, na marsuruh Ahu do”. Hasangaponni pemimpin iukur sedo humbani bueini na mangirikkon ampa mangidangi ia, tapi humbani bueini halak na iidangi do, das hubani halak na galek, na musil, ampa marsitaronon. Konsep kepemimpinan na ianut buei jolma sanggah ipabalik Jesus 180 derajat. Agepe gok kuasa do Ia anjaha sada pe lang na boi mangatasi (Joh 13:3), sahali pe lang ongga ipakei ai laho mansuhuni kepentingan pribadi. Jesus mamakei kuasa na dong Bani gabe parugas laho mengidangi ganup jolma.
Bani ianan na legan, buei do tindakanni Jesus pataridahkon karakter kepemimpinan juak-juak (hamba) na porlu iusih gereja. Sifat juak-juak ai taridah do sanggah Jesus roh mamurihi naheini ganup susianni (Joh.13). Roh do Ia anjaha rap hundul pakon sijalo sohei ampa pardosa (Luk.5:30). Ambahni ai, marhitei diriNi sandiri na iondoskon hu hamateian i hayu silang pe, ai lang gambaranni juak-juak na mambalosi tuanni do ai? Karakter juak-juak na mambalosi Bapa na marsuruhSi. Nini do sanggah i Getemane : “Ham Bapa, anggo seng boi salpu panginuman on, anggo na maningon inumonKu do, sai saud ma harosuh ni uhurMu”. Sedo halani na mangindahi hasangapon Ia, tapi halani pambalosion dompak Bapa na marsuruhSi. Agepe marrupa Naibata Ia, tapi ipakei do rupani jabolon laho paluahkon, tapi Ia do na ipagijang Naibata mangatasi sagala goran (band Pilipi 2 : 6-11). Tongon ma, hasangapon sedo tujuan mutlak sehingga maningon ipindahi marhitei cara aha pe, tapi dampakni hasirsiron gabe juak-juak dompak na legan (proses menjadi hamba).
Ibagas na mewujudkon hajongjonganni selaku garam pakon panondang i dunia on, idilo do GKPS pasirsirhon kepemimpinan na boi mambobai pagorini kuria in hubani harosuhni Naibata. Porlu torus ibangun kesadaran gereja aima lembagani Naibata na porlu torus mangadongkon pembaharuan i dunia on ronsi das hubani parrohni Jesus na paduahalihon. Panorang na dob ilopusi bahenonta ma ai gabe ‘sormin’ laho mangidah halobihan na porlu ipertahankon ampa marlajar humbani hahurangan ase jumpah na lobih dear.
Ganup hita, selaku pemimpin i keluarga, parhorjaan, masyarakat ampa kuria ase torus ma homa mengembangkon diri domu hubani karakterni Kristus. Adong piga-piga parlajaran humbani sub thema in na boi mamuhoi hita hubani kesadaran paboa kepemimpinan na berkarakter ai boi jumpah maningon ibangun hita kesadaran bani hadirionni ganup pemimpin. Siotikan adong ompa arah kesadaran na porlu torus ipabanggal hita bani pardalananni goluhta selaku halak na porsaya ;
Situasi na pasti idompakkon ganup jolma aima sitaronon anjaha lang adong kuasani jolma laho mamonopkon dirini. Halani ai pangkawahni pemimpin maningon do das hubani sitaronon na masa na idompakkon ganup pagori ibagas lembaga, na idompakkkon masyarakat sama lingkungan. Sahalak pemimpin boi lambin “peka” hubani situasi na sekelilingni, aima anggo dong bani kesadaran paboa dihut do ia bani odoranni na marsitaronon ai.
Hubani ise do pemimpin gereja tunduk? Secara haporsayaon aima hubani Naibata na mandilo. Tapi secara organisasi maningon hubani aturan do ganup kepemimpinan maningon tunduk. Aturan do na gabe pengendali sekaligus na gabe sarana pertimbangan laho mambahen sada haputusan. Biak na sirsir mangihutkon aturan na dob itotapkon bersama (synode), ai do gabe ciri ini pemimpin na mambalosi Naibata. Nini Paulus hubani si Timoteus “Tapi anggo ho, totap ma ho bani na dob ginuruhonmu ampa na hinaporsayaanmu, ai ibotoh ho do ise na mangajarhonsi bam” (2 Tim. 3:14).
Maningon isadari hita do paboa bani sada pihak terbatas do kemampuanni ilmu pengetahuan laho mangidah masa depan, tapi i pihak na legan Naibata mambuka harapan pasal masa depanta. Domu hujai iporluhon pemimpin do torus upaya mengembangkon diri secara ilmu pengetahuan. Tandani halak na martoruhni uhur do ai anggo adong hasirsironni torus marlajar atap berbenah diri. Ijon ma holi taridah sonaha kreativitas pakon inovasi ini sada halak boi berkembang.
Panutup
Sonai ma hatorangan sub-tema Tahun Kepemimpinan Yang Berkarakter (2020) on ipasirsir hanami. Pangarapanta ase rup ma hita laho mengembangkon potensi kepemimpinanta bei bani ganupan ianan, panorang ampa situasi na idompakkon hita. Iporluhon do peran kepemimpinanta laho mamboan keluarganta, hasomanta, masyarakat ampa kuriani Tuhan hubani goluh na lobih dear anjaha sadalan hubani harosuhni Naibata. Songon nini Hata ni Naibata bani Podah 11:14a : “Anggo seng dong be sipambobai, maseda ma bangsa”.
KERANGKA ACUAN KEGIATAN
Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter
Tema :
Diperlengkapi untuk melakukan perbuatan baik (2 Timotius 3:17)
Ibohali Mangkobashon Horja na Madear (2 Timoteus 3:17)
Sub Tema :
Persiapkan jemaat menjadi pemimpin yang rendah hati, takut akan Tuhan, taat kepada ajaran, berperilaku baik, agar Nama Kristus semakin dimasyurkan (Matius 5:18-19, Markus 9:35)
Pasirsir ma kuria in ase gabe sipambobai na toruh maruhur, sihabiari Naibata, sibalosi ajar ibagas biak na madear ase lambin tarbarita goran ni Kristus (Mateus 5:18-19, Markus 9:35)
Parlobei ni
Sinode Bolon GKPS domma manotaphon paboa tahun 2020 gabe ‘Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter’. Ase itotapkon pe ‘Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter’, haganupan on marpardomuan hubani tujuan utama program na dob itotapkon hita bani periode 2015-2020 aima na laho ‘Memperkokoh Kualitas Sumber Daya Manusia & Kepemimpinan’. Bani tahun pangidangion na parpudi ibagas periode on, GKPS (marhitei program kerjani) iarapkon hita sirsir laho mambohali kuria in (khususni untuk bidang Sumber Daya Manusia) laho mangkobashon horja na madear (2 Timotius 3:17). Ase lambin mangarusi aha na gabe arah program kerja GKPS na marpardomuan hubani ‘Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter’, dear ma pangarusionta pasal kepemimpinan pakon pemimpin (sipambobai) na berkarakter ase boi ma ipatangkas use. Anggo humbani pangarusion na sederhana, kepemimpinan aima sada kemampuan atap gogoh bani sahalak jolma laho mambobai hasoman na legan ase dihut bani horja na talup sihorjahononni, ase das hubani tujuan (goal) organisasi atap hasadaon na dob itontuhon. Halani ai laho das hubani tujuan na nidokan, iporluhon do kepemimpinan (sipambobai). Boi do ibotoh hita sonaha hajongjonganni sahalak pambobai marhitei aha na boi ampa na dob idapotkononni kepemimpinan ai. Halani haganupan on adong do pardomuanni pakon tujuan ni ase adong sipambobai; laho mangurupi hasoman na legan ase gabe termotivasi, mempertahankon ampa meningkathon motivasi bani dirini. Marhitei hata na legan boi sobutkonon paboa sipambobai na dear (na sintong) aima pemimpin (pambobai) na boi mambere motivasi dompak hasoman sahorjani age dompak halak na legan ase boi das hubani tujuanni hasadaon ai, songon na dob itontuhon.
Orientasi Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter
Bani pelaksanaan program kerja tahun 2020, piga-piga parhara na marpardomuan pakon kegiatan Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter aima :
Laho mangarusi pasal hajongjongan ni sipambobai, gati do on gabe sada fenomena sosial na roh marhitei ganup interaksi sosial na adong i tongah-tongahta. Haganupan on sasintongni domma gabe sada pengalaman ni ganup jolma, janah ipungkah humbani pardong ni jolma idunia on. Anggo bani Bibel ta ihatahon do paboa sipambobai aima sahalak na boi patuduhkon dalan na sintong janah ia sandiri mardalan ilobei laho mambobai, mangkasomani, gabe siusihan janah boi mangarahkon halak na legan marhitei pamingkirion ampa pambahenan. Marhitei hata na legan boi sobuton paboa kepemimpinan (gabe sipambobai) aima cara atap upaya sonaha laho mambobai, memberdayahonn ampa mangarahkon na ibobai ai ase mangarusi, mangkorjahon ampa mandalankon visi pakon misi ase haganup unsur na adong bani organisasi ai boi riap marhorja, dihut homa laho mambere sijengesan bani goluhni ase dapotan haganup bani tujuan na sinura ni uhur ni ganup anggota. On do na mambahen ase porlu adong pangarusion pasal sipambobai (ke-pemimpin-an). Anggo na imaksudkon hata ‘berkarakter’, on pe marpardomuan pakon pambahenan ampa tabiat na orod arti ni hubani berkepribadian ampa berwatak. Kepemimpinan berkarakter na imaksudkon ijon, maningon adong ma kualifikasi na profesional, objektif ampa marhaporsayaon na toguh. ‘Pemimpin yang berkarakter’ maningon adong do ibagas ai na igoran kemampuan profesional, mangarusi keterampilan markomunikasi dompak hasoman na legan, udung bani hamubahon na adong, janah sadalan hubani haporluan na adong bani panorang on. Hunjon boi ma iarusi hita paboa ‘Kepemimpinan yang Berkarakter’, totap do marpardomuan pakon kemampuan profesional na laho ipakeihon laho mangaturhon, mangidangi, janah mangarahkon na porsaya in (na ibobai ai) ase das hubani tujuan ni hagoluhan ampa organisasi na ibagas hapintoron ampa hasintongan. Sasintongni bani Bibelta, adong do piga-piga contoh na gabe tokoh pambobai na markarakter songon Musa, Abraham, Daud, pakon na legan. Sidea on totap do mandalankon harosuh ni Naibata. Mangkorjahon horja ni na sadalan hubani hajongjonganni sonai pakon haporsayaon ni.
Sasintongni dasar teologi humbani tugas ase gabe sipambobai bani halak Kristen maningon do marpardomuan pakon pandiloon ampa pamilihan ni Naibata tumang. Ibagas ganup tulisan na iabags Bibel isobut do paboa parjumpahan pakon Naibata (divine encounters) marpardomuan pakon pandiloon ni Naibata. Pandiloon ampa pamilihonni Tuhan dompak jolma in aima sada pandiloon ase sirsir jolma in laho mangidangi Naibata sonai age ganup kuria-Ni. Kepemimpinan gerejawi gati do mambuat pola atap model kepemimpinan ni Tuhan Jesus na gabe sada bentuk kepemimpinan na ideal. Tuhan Jesus gati manobut diri-Ni gabe Parmahan na Madear (Johanes 10:10). Ia do homa na pajonamkon paboa sifatni kepemimpinan ai sasintongni gabe sahalak jabolon (servant leader) na tentuni haganupan on boi do lang sadalan hubani model kepemimpinan na adong i dunia on na somal ni sihol pataridahkon kuasa ampa gogohni sandiri (hirarkhi).
Ibagas model kepemimpinan gerejawi, bani ganup pambobai ni kuria in pasti do mandalankon kepemimpinanni ibagas biar dompak Naibata. Maningon taridah do on humbani sahap sonai age pambahenanni bani ganup ari. Bani ganup pambobai ni halak Kristen, pandiloon ni Naibata domma gabe sada pangungkabon na laho mambahen pondasi marhitei horja pangidangion humbani sahalak sipambobai. Halani ai kepemimpinan Kristen sedo pitah pasal laho manggoki haporluan pribadi ni sada jolma, tapi anggo gabe sipambobai mararti ma ai sihol mangarahkon, mambahen ase ganup jolma lambin mananda ampa porsaya hubani Naibata ibagas Tuhan Jesus Kristus na sekaligus laho pasangapkon goran-Ni bani goluh on. Kepemimpinan na laho pataridahkon kesetiaan hubani Tuhanta Jesus Kristus. Songon Ia na gabe Parmahan na Madear, na totap setia laho mambobai ganup biribiri-Ni, sonai ma namin sipambobai bani kuria in ase boi gabe siirikkonon ni buei jolma ibagas horja pangidangion. Halani ai, ia (sipambobai) sedo gabe sahalak na pitah laho pataridahkon kuasani tumang (otoriter). Ibagas hata na pondok boi ma hatahonon paboa kepemimpinan Kristen seng na laho gabe simada kuasa (control otoriter) marhitei pikiran ampa pambahenan ni hasoman na legan, tapi maningon gabe sahalak pambobai na sirsir laho mangkasomani, mangarahkon ampa mangurupi hasoman na legan.
Laho mangarusi aha na imaksudkon kepemimpinan gereja, dear do ase ganup sipambobai ni halak na porsaya sirsir laho mamparimbagaskon aha na talup sibahenon ni sahalak sipambobai marhiteihonni:
Ibagas na mandalankon ‘Kepemimpinan yang Berkarakter’, adong do piga-piga parhara na marpardomuan pakon ai ase boi ihorjahon sahalak pambobai marhitei pambahenan ni, songon:
Humbani hatorangan na sinobut iatas ai boi ma hatahonon paboa Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter aima sada kesempatan bani GKPS laho mambahen (merencanahon) (ke)pemimpin(an) na unggul janah berkarakter ase haganup lembaga kepemimpinan na adong bani GKPS boi mardalan ibagas na torsa.
Na gabe sasaran rencana program Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter
Domu hubani pelaksanaanni tahun Kepemimpinan yang Berkarakter, penekanan ni program kerja boi marpardomuan hubani piga-piga pokok pikiran. Pokok program kerja na imaksudkon ijon naming boi ma sadalan hubani jadwal kegiatan GKPS sonai age porluni haganupan on bani lingkup Sinode, Resort sonai age kuria. Piga-piga na gabe sasaran program kegiatan na imaksud ijon aima songon:
Iarap uhur do ase piga-piga arah program kerja na imaksudkon ijon selanjutni boi do iimplementasihon, sadalan hubani situasi, kondisi sonai age haporluan na adong bani ganup lingkup kepengurusan GKPS.
Tentatif Pelaksanaan Program
Parhara na penting domu hubani pelaksanaanni Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter, aima sonaha ase kerangka acuan on itetapkon, panorang pelaksanaanni horja sonai age model atap ragamni program kerja. Agepe Sinode Bolon GKPS pa-43 domma manotapkon program kerja na sihol horjahononta bani tahun 2020, tapi adong do piga-piga jenis program kerja na ianggap gabe sada kekhususan laho ihorjahon ibagas tahun on. Piga-piga program kegiatan na imaksud ijon aima songon :
Goran ni kegiatan | Pelaksana Program | Panorang Pelaksanaan Program | Ianan |
Manusun kerangka acuan pakon hatorangan sub Tema 2020 | Tim Kerja | September 2019 |
– |
Pembentukan Kelompok Kerja (Pokja) | Pimpinan Pusat GKPS | Oktober 2019 | Kantor Pusat GKPS |
Penjemaatan (launching) ampa Pelantikan Pokja | Pimpinan Pusat GKPS | Desember 2019 | Kantor Pusat GKPS |
Sosialisasi Program Kerja Tahun Kepemimpinan yang Berkarater | Pokja Pusat, Ka.Dep/Ka.Biro, Praeses GKPS | Nopember 2019 das Maret 2020 | Rapat Koordinasi Distrik, Sinode Jemaat, Sinode Resort, RPL Seksi |
Penjemaatan (launching) ampa Pelantikan Pokja i kuria-kuria | Pimpinan Majelis Jemaat | 31 Desember 2019 | Bani ganu kuria |
Pandalanankonon ni program kerja
a. Pelatihan kepemimpinan. b. Evaluasi ampa re-orientasi kepemimpinan GKPS. c. Optimalisasi keunggulan model kepemimpinan ni GKPS. d. Mangindahi ampa manotapkon (rekruitmen) calon-calon sipambobai ni GKPS na dob mangarusi pandiloon romban hubani haporluan ampa perubahan ni jaman. |
Bani
ganup lingkup kepengurusan GKPS
|
a. April das Juni bani lingkup Jemaat pakon Resort. b. Juni das Nopember bani lingkup Sinode. c. Ganup panorang bani tahun 2020 d. Ganup panorang bani tahun 2020 |
a. Bani ganup kuria ampa Resort b. Kantor Pusat GKPS c. Kantor Pusat GKPS d. Kantor Pusat GKPS |
Pendanaan
Pendanaan bani ganup program kerja Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter on roh ni humbani anggaran Keuangan Umum GKPS, hasil usaha ni Panitia atap Kelompok Kerja (Pokja), donatur na lang mengikat pakon sumber-sumber keuangan na legan; sadalan hubani Penatalayanan Keuangan ni GKPS.
Penutup
Sonai ma Kerangka Acuan on ihadearhon gabe pedoman laho mandalankon buei kegiatan na marpardomuan pakon Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter.
Makna Logo
Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter 2020
Tuhan memampukan GKPS menyiapkan jemaatnya untuk bertumbuh menjadi pemimpin-pemimpin yang berkarakter.
SIMBOL
WARNA
TEMA PAKON JADWAL KEGIATAN GKPS TAHUN 2020
“TAHUN KEPEMIMPINAN YANG BERKARAKTER 2020”
Tema : “Ibohali Manghobaskon Horja na Madear”. (2 Timoteus 3:17)
“Diperlengkapi untuk Melakukan Perbuatan Baik”. (2 Timoteus 3:17)
Sub Tema : “Pasirsir ma Kuria in ase gabe Sipambobai na Toruh Maruhur, Sihabiari Naibata, Sibalosi Ajar, ibagas Biak na Madear, ase lambin Tarbarita Goran ni Kristus” ( Mateus 5:18-19; Markus 9:35)
“Persiapkan Jemaat menjadi Pemimpin yang Rendah Hati, Takut akan Tuhan, Taat kepada Ajaran, Berperilaku Baik, agar Nama Kristus semakin Dimasyhurkan” (Matius 5:18-19;Markus 9:35)
JADWAL | KEGIATAN |
Januari | Sosialisasi Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter 2020 |
8-10 Januari | Sidang Majelis Penginjil |
12 Januari | Panggalangon sa-GKPS untuk Kegiatan Tahun Kepemimpinan yang Berkarakter 2020 |
14 Januari | Rapat Kerja Pimpinan Pusat (I) |
15-17 Januari | Sidang Majelis Pendeta |
Januari s/d 15 Pebruari | Rapat/Sinode Jemaat (Periode)
– Rapat Pengurus Seksi Jemaat, Pimpinan/Majelis Jemaat (Persiapan Laporan 2019) – Pengawasan Keuangan Seksi Jemaat – Rapat Anggota Seksi Jemaat/ Periode (Pemuda, Wanita, Bapa) – Pengawasan Keuangan Jemaat oleh Pengurus Resort – Sinode Jemaat (Laporan 2019) – Rapat Majelis Jemaat (Periode PMJ, Pemilihan Pengurus Seksi SM Jemaat) |
9 Pebruari | Panggalangon sa-GKPS untuk Dana Diakonia Sosial pakon RBM |
Pebruari s/d Maret | Rapat/Sidang tingkat Resort (Periode)
– Rapat Pengurus Resort, Pengurus Seksi Resort (Persiapan laporan, Program/APB 2020) – Pengawasan Keuangan Seksi Resort oleh Pengurus Resort – Rapat Anggota Seksi Resort (Laporan, Program Kerja/APB 2020, Periode Kepengurusan) – Pengawasan Keuangan Resort oleh Pimpinan Pusat – Pengawasan Keuangan Seksi Pusat oleh Pimpinan Pusat – Sinode Resort (Laporan, Program Kerja/APB 2020) – Pengawasan Keuangan GKPS oleh Majelis Gereja – RPL Seksi (Laporan,Program Kerja/APB 2020) – Hari Doa Sedunia (HDS) |
8 Maret | Minggu Wanita / Hari Perempuan Internasional |
22 Maret | Panggalangon Sa-GKPS untuk dana pensiun pegawai |
April s/d Juli | Pembinaan Majelis Jemaat |
19 April | Minggu Hari Bumi Se-Dunia |
22-25 April | Sidang Majelis Gereja (I) |
26 April | Panggalangon Sa- GKPS untuk kegiatan Oikumene |
27 April | Rapat Kerja Pimpinan Pusat (II) |
3 Mei | Minggu Kemitraan |
31 Mei | Pesta Sekolah Minggu GKPS/Parroh ni Tonduy Napansing |
7 Juni | Minggu UEM |
21 Juni | Minggu Pelajar (Panggalangon Sa –GKPS untuk Pendidikan GKPS) |
7 Juli | Sidang Majelis Gereja (II) |
8-12 Juli | Sinode Bolon GKPS ke-44 |
13 Juli | Sidang MG III |
19 Juli | Panggalangon Sa-GKPS Untuk Pembangunan 2 Gereja |
9 Agustus | Pesta Olob-Olob Jemaat |
23 Agustus | Minggu Pelayanan hu bani na Mabalu, Lansia ,Tading Maetek pakon Difabel |
September | Pesta Olob-Olob Resort |
02 September | Pesta Olob-Olob Keluarga |
Oktober | Pembinaan Pendeta pakon Penginjil |
8-10 Oktober | Sidang Majelis Gereja (IV) |
11 Oktober | Panggalangon Sa- GKPS untuk Panti Asuhan BKM pakon Panti Karya |
12 Oktober | Rapat Kerja Pimpinan Pusat (III) |
Oktober-Nopember | – Rapat Kordinasi/Evaluasi pakon Penyusunan Program Kerja/APB 2021 i Distrik/Resort
– Rapat Kerja Pimpinan Pusat di semua Distrik – Sinode Jemaat (Penetapan Program/ APB Tahun 2021) |
Nopember | Bulan Pekabaran Injil |
8 Nopember | Minggu/Pesta Bapa |
26 Desember | Hari Ulang Tahun Pemuda (Natal Tuntunan) |
Penjelasan :
Pematangsiantar, Oktober 2019
Pimpinan Pusat GKPS
Pdt. M. Rumanja Purba
E p h o r u s |
Pdt. Dr. Paul Ulrich Munthe
Sekretaris Jenderal |