
Renungan Mingguan Bapa GKPS, Minggu, 10 November 2024 (24 Set. Trinitatis)
Nas : Yeremia 31:31-34
Usul Doding : Hal. No. 384:1-2 “Anggo Sai Tong Hupingkiri”
Tema : Pengampunan Tuhan Menghidupkan.
Tujuan : Agar kaum bapak memahami bahwa Tuhan adalah maha pengampunan dan
tidak mengingat dosa-dosa kita.
MANGGOLUH IBAGAS HASAPAN NI DOUSA
Penulis
Hita haganupan
Hajongjongan goluh ni halak na porsaya aima hajongjongan na dob manjalo hasasapan ni dousa na humbani Tuhan. Sejarah manobut bahasa sanggah Adam pakon Hawa manlanggar parentahni Tuhan Naibata, lalu selanjutni aima sidea na manggoluh ibagas ketidakpastian, hona uhuman. Lalu marhitei hasasapanni dousa na binahenni Tuhan Naibata, na ipukkah na roh Tuhan Naibata hubani sidea, marhitei na dilo-dilo hubani sidea, selanjutni manggoluh ma sidea. Manggoluh ma sidea halani hasasapanni ni dousa na binahenni Tuhan Naibata hubani sidea. Ai do asea adong syair doding rohani na manobut, “mengampuni, mengampuni lebih sungguh, Tuhan lebih dulu mengampuni kepadaku”, tongon bahasa jumpah hita do hakikat goluhta on anggo dapotan pengampunan ma hita humbani Tuhan Naibata. Parlobei do Ia mengampuni, ase boi homa hita mengampuni halak na legan. Bani proses pengampunan ai, tontu iporluhon ma komitmen laho mambuka lembaran baru, janah manutup lembaran lama. Bahkan bani na manutup lembaran lama, laho mambuka lembaran baru ai, porlu ma homa sikap memaafkan janah melupakan. Dua sikap on tontu sangat mangurupi sasahalak laho move on bani kemarahan, kesakitan na idompakkon, na binahenni halak na legan humbani. Prinsip memaafkan dan melupakan, ai do homa na paurahkon hita membuka lembaran na baru bani goluhta on. Agepe memang masa lalu boi do homa gabe pelajaran banta, (pengalaman adalah guru yang terbaik), tapi tontu lang sottoh hita bani masa lalu, janah manigon bergerak ma hita hu lobei, menyongsong masa depan.
Hita haganupan warga seksi bapa
Hal on pe masa do bani sikap na ibuat Tuhan Naibata hubani bangsaNiin. Ipakei Tuhan Naibiata do Jeremia laho padaskon rencana, rancanganni hubani bangsa in. Jadi Jeremia 31 on mempunyai latar belakang janjini Tuhan Naibata bani bangsaNiin, janji pasal goluh na baru na pinasirsir hubani bangsa in. Pori pe bani sada pardalananni goluhni bangsa in, ipataridahkon sidea do ketidaksetiaanni hubani Tuhan Naibata, janah in ma salah sada na mambahen bangsa in masuk bani habungan Babel, manaron do sidea bani habuangan ai, sampai do sidea bani titik penyesalan bahkan putus asa. Tapi justru bani panorang na sisonai aima roh Tuhan Naibata marhitei Jeremia, mamboan warna janah harapan na bayu hubani bangsa in, marhitei janji-Ni. Tontu on mambere atmosfir na baru bani kuria na sedang bergumul, tertekan, janah mendekati rasa putus asa halani habuangan na idompakkon sidea. Ibarat oase i tongah-tongah gurun pasir, mangahapkon kesejukan, atap sanggah loheian adong na mambere mangan, sonai ma na iahapkon bangsa in, sanggah Tuhan Naibata mambere janji hubani sidea. Lalu aha do janjini Tuhan Naibata hubani bangsa in?
Hita haganupan
Secara takkas janah detail ihatahon Tuhan Naibata do hubani bangsa ai, paboa, bahenon-Ni ma padan na baru bani ginompar ni Israel pakon bani ginompar ni Juda; janah pada on sedo songon padan na bani ompung ni sidea, sanggah na itogu-togu Naibata sidea, luar hun tanoh Masir. Mase padan na baru, janah lang songon padan na sebelumni? Halani ternyata bani panogu-noguonni Tuhan Naibata bani bangsa in, sanggah i halimisan sidea, masa do bani sidea mangosei padan, kesetiaan bangsa in hubani Naibata, teruji itongah-tongah pardalananni sidea, pos ni uhur ni sidea huubani Naibata pe teruji ma, janah on ma na mambahen sidea mangosei, halani justru terbukti ma kesetiaan ampa pos ni uhurni sidea hubani Tuhan Naibata justru lang terpertahankon sidea marhitei na itundalhon sidea Tuhan Naibata. Tapi Naibata na gok holong in, lang mardingat-ingat pangoseion na binahenni bangsa in huBani, itutup do lembaran lama, janah masuk ma Ia bani lembaran baru, na mambahen padan na baru hubani bangsa na sedang ibagas habuangan Babel ai. Aha do isi padan na baru ai? Nini Tuhan Naibata “Nahkonon-Ku do titah-Ku hubagas atei-atei ni sidea, anjaha suratkonon-Ku do ai bani uhur ni sidea; gabe Naibata ni sidea do Ahu, anjaha sidea gabe bangsang-Ku”. Jadi padan na baru on, ipukkah marhitei menyentuh aspek na tang sibagasan bani goluhni jolma, aima aspek uhur, jadi lang be sekedar pangajarion na membutuhkan aspek kognitif tumang, tapi das ma on menyetuh aspek afektif, aima uhurni bangsa in. Ase Tuhan Naibata ai sandiri do na manahkon titah-Ni das hubani atei-ateini sidea, on mararti titah-ni Naibata gabe hal na paling porlu bani goluhni bangsa in, lang adong panorang tarsirang humbani titah-Niin, halani melekat do titah-ni Naibata in bani goluhni bangsa ai. Janah aha do titah-ni Naibata in? Aima pasal kesatuan antara Naibata pakon bangsa-Niin. Marhitei titah on, lambin takkas ma hajongjonganni bangsa in ilobei-ni Naibata. Sidea bangsa-Ni, janah Ia gabe Naibatani sidea, adong unsur kepemilikan, na lobih bagas mangartihon paboa bangsa in domma bagian humbani Tuhan Naibata. Tontu lang pitah mansahapkon pasal kepemilikan ampa bagian tumang on, tapi das do hubani sonaha ma respon kedua belah pihak bani na adong unsur keterikatan, kepemilikan sada pakon na legan. Tontu saling manjaga, memerhatikan, manghaholongi sada pakon na legan. On na marlaku bani bangsa in, sebagai bangsa-ni Naibata sidea, tontu sidea pe maningon do mematuhi, percaya, manghaholongi Tuhan Naibata bani goluhni. Lang adong be uhur na mendua, lang be mangosei bani holong, janah setia ma. Ai do poin na sihol padasonni Tuhan Naibata bani bangsa in. Pori sebelumni ompungni sidea mangosei padan, salpu ma in, bani kelompok sima-sima Israel on, ibuka lembaran baru, porlu ma manjaga hubungan na dear pakon Tuhan Naibata. Lalu bani bagian na parpudi, ididah hita keseriusanni Tuhan Naibata bani padan na baru in, aima marhitei na padaskon “Ai sasapon-Ku do hajahaton ni sidea, anjaha lang be ingat-ingaton-Ku dousa ni sidea.” On ma komitmenni Tuhan Naibata bani bangsaNiin. Move on do Naibata bani pengalaman masa lalu ompungni bangsa in, domma salpu ai, domma isasap Tuhan Naibata hajahatonni sidea, lang be idingat Tuhan Naibata in, ipukkah ma na baru, marhitei komitmen janah maronjolan bani tenger ni uhur, porsaya, janah pos ni uhur hubani Tuhan Naibata.
Hita haganupan warga seksi bapa
Anggo jujur hita bani goluhta on, lang adong iantara hita na lang ongga manghorjahon dousa. Tapi tontu ihaporsayai do homa, bahasa Tuhan Naibata aima Tuhan na gok holong, na lang ongga mambahen hita totap manggoluh ibagas hadousaonta in. Halani aima ase marhitei holong-Niin, isuruh do Anak-Ni hu dunia on, laho manasap dousanta. Anak-Ni in do na gabe tobus, ase ulang magou hita halani dousanta in. Sonin ma holongni Tuhan Naibata hubanta, bergerak maju ke depan, untuk hal na lobih dear. Haganupan in lambin mambere kepastian hubanta bahasa Ia ma Naibatanta, janah hita ma bangsa-Ni. Tontu sebagai bangsani Tuhan Naibata hita, patut do homa hita merespon na binahenni Tuhan Naibata marhitei Tuhah Jesus Kristus hubanta. Patut ma hita manghagoluhkon hata-Ni, patut ma homa hita mambuka lembaran baru, janah tidak mempertahankon hajahaton ampa dousa na ongga binahenta. Domma parlobei Tuhan Naibata memperbaharui hubunganta marhitei na manasap dousanta, janah marhiteihonni ai do ase manggoluh hita, tontu hita pe maningon ma homa padearhon goluhta ase lambin takkas ma hita ma bangsa na pinilih-Ni. Selamat mandalani goluh na totap ibagas hasadaon pakon Tuhan Naibata. Amen.